ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ
Ως εταιρεία με μοναδική ταυτότητα, ο Dr. Martens έχει προσελκύσει μια ομάδα ανθρώπων που έχουν τα δικά τους ατομικά χαρακτηριστικά αλλά υποστηρίζουν το ενωτικό πνεύμα - αυθεντικοί χαρακτήρες που εκπροσωπούν κάτι. Άτομα που έχουν μια υπερήφανη αίσθηση αυτο-έκφρασης. Άτομα που είναι διαφορετικά.
Από την στυλιστική οπτική, το μινιμαλιστικό προφίλ του Dr. Martens επιτρέπει στα παπούτσια και τις μπότες να ενσωματώνονται εύκολα στο προσωπικό και πολύ χαρακτηριστικό στυλ του κάθε χρήστη. Από την οπτική της πρακτικότητας, η διάσημη ανθεκτικότητα και η άνεσή τους τα καθιστούν ιδανικά για τις συναυλίες και τη μόδα του δρόμου. Και τελικά από την συναισθηματική οπτική, αυτά τα αναγνωρίσιμα παπούτσια είναι ένα σύμβολο μοναδικής στάσης και δύναμης.
Ωστόσο, δεν ήταν πάντα έτσι: ο Dr. Martens δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια μπότα εργασίας, που πωλήθηκε ακόμη και ως παπούτσι κηπουρικής. Πώς λοιπόν αυτή η πολύ πρακτική μπότα άλλαξε τον ρόλο της και μετατράπηκε σε μία από τις πιο πολιτισμικά σχετικές μάρκες της σύγχρονης εποχής; Αυτή είναι μια μοναδική και ενδιαφέρουσα ιστορία …

1901
Ξεκινώντας το 1901, στο Northamptonshire στη μέση της Αγγλίας, η οικογένεια Griggs ήταν διάσημη, σε μια μικρή πόλη που ονομάζεται Wollaston, για την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής μπότας. Εκείνη την εποχή, ήταν στην καρδιά της βρετανικής βιομηχανίας υποδημάτων και για έξι δεκαετίες τα υποδήματα του Griggs κέρδισαν μια σταθερή φήμη ως στιβαρές, ανθεκτικές μπότες εργασίας.

1945
Η ιστορία τότε άλλαξε στο Μόναχο μετά τον πόλεμο το 1945, όπου ένας 25χρονος Γερμανός στρατιωτικός γιατρός ονόματι Dr. Klaus Maertens τραυματίστηκε κατά λάθος στο πόδι του. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αποκατάστασης, προκειμένου να ανακουφίσει τον πόνο του και για να βοηθήσει την ανάκαμψή του, ανακάλυψε μια μοναδική και άνετη εσωτερική σόλα με μαξιλάρι αέρος, η οποία αντικατέστησε την παραδοσιακή σκληρή δερμάτινη σόλα εκείνης της εποχής. Χρησιμοποιώντας τις σπάνιες και δύσκολο να βρεθούν βελόνες επισκευής παπουτσιών και δερμάτινα υλικά, ο Maertens έφτιαξε ένα πρωτότυπο παπούτσι και το έδειξε σε έναν παλιό φίλο του από το πανεπιστημίο και μηχανικό, τον Dr. Herbert Funk.
Έτσι οι δύο άντρες συνεργάστηκαν χρησιμοποιώντας αχρησιμοποίητα στρατιωτικά είδη για να αρχίσουν να παράγουν αυτό το μοναδικό ζευγάρι παπούτσια. Το 1947, ξεκίνησαν επίσημα την παραγωγή και τα επόμενα 10 χρόνια πέτυχαν πολύ σημαντικές πωλήσεις - αν και εκείνη την εποχή, τα περισσότερα από αυτά τα άνετα παπούτσια πωλήθηκαν σε ηλικιωμένες γυναίκες. Το 1959, αποφάσισαν ότι ήρθε η ώρα να διαφημίσουν την επαναστατική τους εφεύρεση υποδημάτων μέσω περιοδικών και στο εξωτερικό.


1960
Επιστροφή στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εταιρεία υποδημάτων Griggs διευθύνεται τώρα από τον διάδοχο της τρίτης γενιάς της οικογένειας-Bill, και τους αδελφούς του Ray, Colins και τον γιο του Max. Μια μέρα, όταν ο Bill διάβασε ένα περιοδικό πωλήσεων παπουτσιών, του τράβηξε την προσοχή μια γερμανική διαφήμιση - ήταν η διαφήμιση του Dr. Klaus Maertens και του Herbert Funk.
Αφού έλαβε την αποκλειστική εξουσιοδότηση από τον Γερμανό εφευρέτη, η εταιρεία υποδημάτων Griggs έκανε κάποιες βασικές αλλαγές όπως ένα πιο άνετο τακούνι, ένα βολβοειδές αλλά απλό άνω μέρος, μια μοναδική κίτρινη βελονιά κατά μήκος της άκρης, μια δίχρωμη αυλακωμένη σόλα και ένα μοναδικό μοτίβο σόλας.
Οι μπότες χαρακτηρίστηκαν ως «Airwair» και ολοκληρώθηκαν με ένα μαύρο και κίτρινο βρόχο τακουνιού με το εμπορικό σήμα και σλόγκαν «With Bouncing Soles» (βασισμένο στο χειρόγραφο του Bill Grigg). Παίρνοντας το όνομά του από την ημερομηνία δημιουργίας του, την 1η Απριλίου 1960, το Martin 1460 8οπων μποτάκι του Dr. Martens είχε φτάσει.
Η δεκαετία του 1960 ήταν η εποχή που γεννήθηκε ο Dr. Martens. Παρακολούθησε ένα πρωτοφανές κύμα αλλαγών, νέες ιδέες, πολιτιστική αναταραχή και τελικά κοινωνική επανάσταση. Αυτή η ριζοσπαστική κοινωνική ατμόσφαιρα είχε επίσης προωθήσει τη δημοτικότητα των υπερβολικών και συχνά εξωτικών ρούχων, ένα περίεργο σκηνικό για τη γέννηση μιας τέτοιας λειτουργικής μπότας. αλλά ο Dr. Martens είχει γίνει δραματικά μια αντιπροσωπευτική μάρκα ενάντια στο mainstream.

Αρχικά, τα παπούτσια σχεδιάστηκαν για ταχυδρόμους και εργαζόμενους που ταξίδεψαν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα πρώτα χρόνια, η τιμή κάθε ζεύγους του Dr. Martens ήταν £2, γεγονός που προκάλεσε μια τάση αγοράς στις εργατικές τάξεις της Βρετανίας. Τότε κάτι απίστευτο άρχισε να συμβαίνει ..
Χωρίς καμιά προειδοποίηση ή πρόθεση, ο Dr. Martens ξαφνικά αναζητήθηκε από skinheads που υπερασπίστηκαν με υπερηφάνεια το βρετανικό στυλ εργατικής τάξης. Λίγο αργότερα, ο Peter Townsend, ο κιθαρίστας του συγκροτήματος The Who, φόρεσε τις μπότες Martens ως σύμβολο της υπερηφάνειας και της επαναστατικής στάσης της εργατικής τάξης και έγινε η πρώτη διασημότητα που προώθησε δημόσια τον Dr. Martens. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο, ο Townsend και η πρώτη γενιά skinheads άλλαξαν την ιστορική πορεία της μάρκας, καθιστώντας αυτό το ζευγάρι λειτουργικών εργασιακών μποτών σε αναγκαιότητα της σύγχρονης υποκουλτούρας.
Γίνε και εσύ μέρος της ιστορίας, αγόρασε Dr Martens
Συνεχίζεται...
Πηγή: www.drmartens.com