Η ΟΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ των DR. MARTENS

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Στο πρώτο μέρος την «Η ΟΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ των DR. MARTENS» σας παρουσιάσαμε την πρώιμη ιστορία της μάρκας. Τώρα εξοικειωθείτε με τις τελευταίες δεκαετίες της ιστορίας της μάρκας.  

1970

Η δεκαετία του glam, punk, Two Tone και των αρχικών goth είδε τη βρετανική νεανική κουλτούρα να αναπτύσσεται ραγδαία και να ξεφυτρώνει σε αμέτρητα μοναδικά στυλ. Κάθε νέο στυλ που υιοθέτησε την μπότα ανέτρεψε εντελώς το ύφος των προηγούμενων φορέων - και όμως σε μεγάλα τμήματα της underground κουλτούρας κατά του συστήματος πρωταγωνιστούσε συνεχώς ο Dr. Martens. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας η μπότα είχε γίνει ένα έντονο σύμβολο της αυτο-έκφρασης στην καρδιά της βρετανικής κουλτούρας των νέων.

1980

Με τη βρετανική κοινωνία να μαστίζεται από διάφορες αντικυβερνητικές ταραχές και κοινωνική δυσαρέσκεια, αυτές οι φαινομενικά εναλλακτικές κουλτούρες της νεολαίας, όπως η τρελή ροκ μουσική, οι ομάδες νεολαίας psychobilly, grebo και scooter boys, έχουν γίνει ακόμα πιο δημοφιλείς στους δρόμους με τα ιδιαίτερα οπτικά και ατομικά χαρακτηριστικά τους. 

Οι πωλήσεις ανδρικών μποτών μικρού μεγέθους προειδοποίησαν τον Dr. Martens για μια τάση που επικρατεί στον δρόμο, με τα κορίτσια να αγοράζουν και στην συνέχεια να τροποποιούν (συνήθως με σχέδια floral) τις 8οπες μπότες. Εν τω μεταξύ, οι hardcore μουσικοί των ΗΠΑ που περιοδεύονταν στο Ηνωμένο Βασίλειο άρχισαν να παίρνουν ζευγάρια του DM πίσω στη δυτική ακτή, ξεκινώντας κατά λάθος την υιοθέτηση της μάρκας από την αμερικανική υποκουλτούρα. 

1990

Το Grunge άλλαξε εντελώς τον mainstream μουσικό κόσμο και επέτρεψε στον Dr. Martens να εισχωρήσει περισσότερο στον κόσμο αυτό. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι Βρετανοί ροκ μουσικοί φορούν το 1460 για να αντισταθούν στο λεγόμενο «loser kid» των mainstream ανθρώπων, κάνοντας τις μπότες του Martens γεμάτες επαναστατικά χρώματα. 

Η εμφάνιση νέων μουσικών ειδών, όπως το nu-metall και το πρώιμο emo έκανε ακόμη περισσότερα νέα μουσικά είδη να υιοθετήσουν τις μπότες. Η συχνή εμφάνιση του Dr. Martens σε μουσικά πάρτι και σε άλλες μουσικές περιπτώσεις, οδήγησε την μάρκα στο να γίνει συνώνυμη με την κουλτούρα των φεστιβάλ.   

2000

Λίγο μετά τα 40α γενέθλια της μάρκας, οι πωλήσεις άρχισαν να μειώνονται δραματικά. Προκειμένου να αποφευχθεί η χρεοκοπία, σχεδόν όλα τα βρετανικά εργοστάσια του Dr. Martens έκλεισαν, αφήνοντας μόνο ένα. Τότε, το 2003, η ανάκαμψη της διάσημης μάρκας ξεκίνησε με υψηλούς σχεδιαστές μόδας από όλο τον κόσμο να αναδημιουργούν και να κυκλοφορούν την επανέκδοση της κλασικής μπότας 1460. Το 2007 η αναβίωση συνεχίστηκε όταν το εργοστάσιο Cobbs Lane στο Northamptonshire ξεκίνησε και πάλι την κατασκευή χειροποίητων Dr. Martens Originals.

2010

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, η κουλτούρα των νέων και του υποπολιτισμικού στυλ έχουν υποστεί τεράστιες αλλαγές. Ωστόσο, εκείνα τα άτομα και οι υποπολιτισμικές ομάδες που επιδιώκουν την ατομικότητα και τις διαφορετικές πινελιές εξακολουθούν να προσελκύονται από τη μοναδική εναλλακτική γοητεία και την αληθινή ταυτότητα του Dr. Martens σε έναν κόσμο ομοιογένειας, και τον υποστηρίζουν σταθερά. 

Το 2010, ένας αναζωογονημένος Dr. Martens γιόρτασε την 50ή επέτειό του: πέντε δεκαετίες που είδαν τη μάρκα να γίνεται αποδεκτή από διάφορες πολιτιστικές ομάδες, διασημότητες και μουσικούς με διαφορετικές προσωπικότητες - ο καθένας ανέδειξε και φόρεσε τις μπότες σύμφωνα με τις προσωπικές του ανάγκες, στάσεις και ταυτότητα.  

Εάν δεν υπήρχε η μουσική, ο Dr. Martens θα παρέμενε μία απλή μπότα εργασίας. 

Η μουσική επιτρέπει στον Dr. Martens να απελευθερώνεται από τους περιορισμούς της μάρκας και να έχει έναν αληθινό εαυτό. 

Γίνε και εσύ μέρος της ιστορίας, αγόρασε Dr Martens